Tak senonoh betul

Pagi itu.. macam biasa mak hantar ke tadika. Masa tu tadika kat kampung.. faham-faham jela.. bukanlah mewah macam tadika sekarang. Aku ingat lagi aku memang suka sangat belajar membaca masa tuh.. menyanyi... tapi sekarang ni aku pun dah lupa lagu apa yang cikgu ajar waktu tu. Tapi aku ni memang ada satu feel yang tak senonoh sangat, tak badan dengan badan kocik.

Memang aku suka pergi sekolah... tapi kalau dah sampai waktu aku hilang sesuka hati.. jangan silap aku bukan merayau jauh.. aku pergi kat kedai runcit bawah.. apalagi... aku bedal macam-macam jenis kuih, siap kopi o lagi...

Cikgu pun dah faham dan tau mana cari aku.. pelikkan... aku terfikir gak nape cikgu tak larang plak, atau pun aku yang dah lupa ntah-ntah saban hari aku kena bedal ngan rotan.

Alkisah satu hari yang indah tu, masa mak aku ambik kat sekolah, terkojutla dia..bila makcik kedai tu cakap' " Kak Nah.. tadi diana makan koi karipap, koi apam ngan kopi o, dia lapo agaknye.. kesian aku bagi jele.." huhu, apala makcik tukan... sedekah jela kalau kesian, nama pon bagi.


Tapi... cam biasalah... mak aku yang kucintai takkan marahkan aku kalau bab-bab makan nih. Dia pun cakap, " ooh.. hm xpele.. dia memang tengah semangat nak makan, kamu kighe je le.. bior aku bayo. Esok-esok pon bagikan jer... banyak mane dia makan, kamu kabo kat aku ye" (loghat kuale hihi).

Mak aku ni kalau pasal makan memang tak pernah berkira... selagi anak dia nak makan benda yang elok2.
SAAAAAAYANG MAK.

No comments:

Post a Comment

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers

Jom tengok blog kengkawan...