SUAMI YG TAK PERNAH MENGERTI

SUAMI YG TAK PERNAH MENGERTI

Assalamualaikum
Dah kawin 20 tahun...dah lalui mcm2 pengalaman.
Patutnya perangai suami dah berubah...tapi masih di takuk lama...berjanji dah berapa kali janji tp masih sama

Entah apalah yg susah sangat nak tegur isteri dgn cara lembut & hormat.

Sedangkan setiap kesalahan suami kutegur dgn kasih sayang dengan elok..x menjerit2. Hiba sungguh hati ini...tapi suamiku tak mengerti..

Yang buat diriku putus asa, kecil hati, fedup, fobia & trauma diri adalah suamiku sendiri. Setiap kali aku nak bermanja..nak berbaik2 aku disergah balik. Tak kira di mana dan masa.
Suamiku tak mengerti..

Konon2 cemburu, tp tak pernah cuba memenangi hati. Apa yg aku minta terlalu susah nak penuhi. Wang ringgit tak payah harap, cukuplah solat 5 waktu.

Aku berkahwin krn mahu bermanja...
Aku berkahwin krn mahu pelindung...
Aku berkahwin krn mahu dikasihi & disayang

Tapi...
Setelah berkahwin aku ditengking
Aku dimaki
Aku dipukul
Aku dibenci
Aku disisih

Suamiku tak pernah faham Semua itu.
Suamiku berkahwin hanya kerana nafsu

Aku tak faham...
Kita langsung sehaluan...
Tapi
kenapa diriku masih jadi isteri
Kenapa tak dilepaskan saja
Kenapa tak biar aku hidup sendiri
Kenapa tak cari pengganti
Kenapa tak pilih yg lebih baik

Sungguh aku tak mengerti..

Kasihanilah aku
Aku ingin ke syurga..
Ke syurga bersama suami..
Tapi suamiku langsung tak
sudi...

#istimewa buat isteri-isteri mithali

Diaz Sulaiman

No comments:

Post a Comment

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers

Jom tengok blog kengkawan...