Pembunuh bayi sendiri



Subhanallah.. dah tau nak dapat anak pun susah, bila dapat anak, kembar 7 lagi, nak dibunuh pulak. tak ada akal betul. Jinan Huang, seorang ibu berumur 33 tahun, melahirkan 7 orang kembar di Shanghai. Kerajaan China mengarahkan supaya mereka hanya memilih seorang saja dari semua kembarnya untuk dibiarkan hidup manakala yang lain mesti dibunuh. Keenam-enam bayi yang lain mesti dibunuh dengan mencampakkan mereka dari puncak gunung yang tinggi.Ya Rabbi!

Bayi perempuan dah tentunya ditolak awal-awal lagi kononnya hanya menyusahkan keluarga. Memangla di China rakyat dah terlalu ramai tapi tak boleh ke cari jalan lain kalau tak mampu. Kerajaan dorang sendiri patutnya memikirkan jalan atau menubuhkan satu jabatan untuk menangani anak-anak yang tidak dikehendaki.
Contohnya, satu bank anak angkat. Anak-anak yang hendak dibuang atau dibunuh tadi ditawarkan anak angkat kepada sesiapa yang menginginkannya, tidak kira di dalam negara atau luar negara. Kenapa mesti jadi pembunuh bayi?


2 comments:

  1. mengunjungi blog yang bagus dan penuh dengan informasi yang menarik adalah merupakan kebahagiaan tersendiri.... teruslah berbagi informasi

    ReplyDelete
  2. Hai Obat Pembesar..terima kasih kerana meluangkan masa dilaman yang tak seberapa ini. Saya memang suka berkongsi sesuatu yang berinformasi, memberi pangajaran dan menarik dan yang pasti gila menulis :) Sebolehnya tidak mahu berbicara tentang gossip namun sekiranya masih ada yang tersinggung... maaflah ye. thanks...chau cin cau...

    ReplyDelete

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers

Jom tengok blog kengkawan...