Rindunya kat mak...

Dah nak genap setahun mak pergi akibat kanser pankreas, rasa cam baru je peluk cium mak... berborak.. tahun ni tahun pertama beraya tanpa mak. Tak tahula camana nak sambut sebab selalunya nak wat apa2 pun mesti cerita dan tanya dengan mak. Rindu... sangat dengan mak. Sekarang dah tak dapat lagi makan lemang yang mak buat. Lemang mak buat sedap... sangat.

Mak.. kalau ikutkan hati memang tak dapat terima mak dah tak ada, rasa cam hantuk-hantuk kepala kat dinding biar tak rindu lagi, tapi takut plak melawan takdir. Macam yang orang2 cakap, satu hari nanti masa aku plak tiba.

Cuma sesungguhnya perasaan rindu tu sangat menyiksakan. Kalau diberi peluang aku nak jaga mak sakit tapi ALLAH lebih sayangkan mak dan tak mau lebih menderita dengan penyakitnya.
Mak adalah mak yang terbaik, yang penuh kasih sayang, penuh pengorbanan dan didikan. Semua tunjuk ajar akan kuingati sampai ke akhir hayatku dan akan ku praktikkan juga pada anak-anakku.

Terima Kasih Mak.. salam sayang dan rindu, semoga mak damai dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman dan beramal soleh, AMIN... rindunya kat mak..

No comments:

Post a Comment

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers

Jom tengok blog kengkawan...